Dag 16: Naar huis

Inmiddels zijn we alweer een dagje in het regenachtige Nederland, en ik moet even goed nadenken aangezien de tijdzones nog iets door elkaar lopen in mijn hoofd maar eergisteren stond de wekker voor de eerste keer van de vakantie een keer niet. We zouden toch pas om 5 uur in de avond vliegen dus was er geen haast.

Na een ontbijtje genuttigd te hebben in het hotel hebben we de koffers in de auto geladen en zijn aan het laatste stuk richting het vliegveld van Los Angeles begonnen. We hebben even een tussenstop gemaakt bij de Walmart aangezien mijn bluetooth oortjes de heenvlucht niet overleefd hadden en ik nog wat podcasts wou luisteren tijdens de 10 uur durende vlucht die ons nog te wachten stond.

Na deze stop zijn we doorgereden en toen ook de dorst van onze trouwe Nissan Rogue gelest was bij de pomp hebben we hem met pijn in ons hart achtergelaten bij de inleverlocatie vlakbij het vliegveld.

Hier stond een shuttlebus te wachten die je de laatste 3 kilometer naar het vliegveld transporteert. De drukte in L.A. is echter nooit in te schatten, dus hebben we over dit stukje van om precies te zijn 3 kilometer een dik half uur gedaan. Gelukkig wordt je dan ook afgezet bij de verkeerde terminal waardoor je de laatste 500 meter zelf lopend mag afleggen met 4 koffers.

Nadat we dus zelf de juiste terminal hadden gevonden konden we snel onze koffers kwijt en ook de check bij de security ging voorspoedig. De tassen werden echter aan 3 checks onderworpen aangezien er een foutje in de computer zat volgens de medewerker, maar gelukkig was dit niet onze fout en werden we dus ook weer goed bevonden om terug te vliegen naar huis.

Aangezien we op de heenweg vergeten waren een traditionele ¨Hoera we zijn op vakantie foto¨ te maken besloten we dit jaar een ¨Hoera we gaan weer naar huis foto¨ te maken.

We hadden onszelf voor de vluchtweg getrakteerd op een upgrade naar Economy Comfort met extra beenruimte. Een nadeel hiervan is dan wel dat de armleuningen niet omhoog kunnen wat de breedte van de stoelen dan weer wat minder maakt.

De vlucht zelf was lang, erg lang.

De maaltijden waren van mindere kwaliteit dan op de heenweg en de kindermaaltijd die wij besteld hadden voor Cas bevatte niet de op de website beloofde hamburgers
 maar gestoomde groente met aardappelpuree en kip. Hij heeft er niet veel van op.

Slapen lukt mij nog steeds niet heel goed en dus heb ik samen met Erica de film: The Whale gekeken (een fantastische hoofdrol van Brendan Fraser, gaat dat zien) en toen de rest van het vliegtuig sliep en Cas in zijn Nintendo zat heb ik Detective Pikachu gekeken.

Gelukkig vloog de piloot door en zo landen we om 11:45 plaatselijke tijd op Amsterdam Schiphol Airport. De koffers kwamen ook snel en na de ouders van Erica even gedag te hebben gezegd die als verassing naar Schiphol waren gekomen zijn we onze eigen Nissan gaan halen bij P3 lang parkeren.

Thuis hebben alle koffers uitgeladen om vervolgens eerst frikandellen en Nederlandse kaas te halen en daarna zijn we naar Pijnacker doorgereden om Tops de baardagaam te halen die hier uit logeren is geweest tijdens onze reis. Om 8 uur ging bij ons allemaal het lichtje uit en zijn we heerlijk ons eigen bedje ingedoken.

Dan is het nu tijd voor een resumé van de afgelopen 2 1/2 week.

We hebben fantastische avonturen beleefd en ondanks dat Erica en ik al op sommige plekken waren geweest hebben ook wij weer een bak aan nieuwe avonturen beleefd. Cas heeft herinneringen voor het leven gekregen.

We hebben genoten van de grote Amerikaanse steden waar we zijn geweest, zoals:

San Francisco

En Los Angeles

We hebben al het mooie natuurschoon wat Californië te bieden heeft gezien. En in tegenstelling tot onze reis in 2010 kwam er deze vakantie genoeg water van de watervallen.

In deze National parks en daarbuiten hebben we tot grote tevredenheid van onze kleine bioloog in spe veel wildleven gezien. Zo hebben we

Beren

Herten

En walvissen gezien.

We hebben de crème de la crème van de pretparkbranche mogen beleven
We zijn naar de originele parken geweest van zowel:

Universal Studio's

En Disney

Al met al een top vakantie waar we voorlopig weer op kunnen teren.